Jak zlepšit výkon webových stránek?

Jak zlepšit výkon webových stránek?

Pro úspěšný web není samotná tvorba webových stránek posledním bodem.

S dnešním trendem, kdy je stále náročnější a nákladnější přivést nové zákazníky na vaše webové stránky, se vyplatí spíše zaměřit svou pozornost na zákazníky stávající. Případně se soustředit na zlepšení konverzního poměru webové stránky.

Analýza návštěvníků?

Pro některé možná nepředstavitelný úkon, ale v podstatě vám k základnímu poznání stačí náhled do Google Analytics.

Proklikáme se do sekce Chování > Obsah webu > Všechny stránky.

Zde zvolíme období alespoň za dva měsíce.
Z dat přehledu můžeme zjistit, kam směřují kroky návštěvníků webových stránek.

Pokud je mezi nejnavštěvovanějšími stránkami také stránka, kterou návštěvníci ale často opouštějí, zaměříme se právě na její úpravu.
Pomoci vám může celá ředa faktorů, jak na stránce zlepšit tzv. bounce rate, ale ne každou zvládnete jako uživatel bez zásahu programátora.

Zaměříme se spíše na to, co z tvorby webové stránky často zvládnete sami.

Důležitý je kvalitní obsah.

Viz například článek o působení webové stránky na uživatele .
Kvalitní obsah je při samotné tvorbě webu základním faktorem, který ovlivní nejen SEO pozice, ale také může mít značný vliv na to, jak dlouho bude uživatel na stránce, zda bude obsah číst a následně se rozhodne k nákupu. Obsah by měl být čtivý, stručný ale výstížný a měl by obsahovat klíčová slova.

Pokud se jedná o konverzní stránku, tak doporučuji například přidat výhody vašich služeb oproti konkurenci, nebo jiný prvek, který dokáže uživatele přesvědčit.
Na stránce kde uživatel přímo nenakupuje, by jste měli uživatele nasměrovat právě na stránku nákupní. K tomu je ale často zapotřebí zásah programátora.

 

Další články